14 mars

Idag har jag haft lägenheten för mig själv. Min älskade smabo har varit i garaget hela dagen.. Och just nu står han och tar en välbehövd dusch.. Han luktade rök när han kom hem men det är väl inte konstigt när han har eldat idag..

Det har varit ganska skönt att ha en dag för sig själv.. Även om det inte känns som jag gjort något speciellt. Jag borde ha pluggat inför fysikprovet i morgon.. Men jag har gjort lite andra skolgrejer istället och så har jag plockat lite här hemma..

Min sambo och jag letar hus nu.. Vet inte hur många som vet om det.. Men vi är så trötta på att bo i lägenhet och vill ha ett hus.. Där det finns plats för alla våra saker och intressen.. Vi har varit på visning på två hus hittills men inga har passat oss i smaken än.. Men det kommer ut mycket hus nu till våren så vi håller tummarna att vi hittar drömhuset..

När jag var lite drömde jag alltid om att jag skulle bo i ett hus som tex Pippis eller ett kråkslott.. Men så vill jag inte ha det längre. Nu drömmer jag om en ganska vanlig villa med garage och altan.. En villa med möjligheter att utvecklas... Så som villan i drömkåken gick fån ett förfallet ställe till het enkelt ett drömhus.

Nu måste jag sluta.. Min sambo har kommit ur duschen och vi ska äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0