Snö!

Det snöar ute! Världen runt omkring mig blir vit. Det skulle inte börja snöa förrens i eftermiddag/kväll, men det kommer tydligen tidigare. Det är klass 1 varning.  10 cm snö.. Det är mycket snö. :D

Måste säga att jag tycke rom att snön äntligen kommer då blir det ljusare ute. Inte så dystert som det varit nu ett tag och mer julkännsla även om det är över en månad kvar till jul...  Det enda som är "problemet" med snön är att många kanske inte har satt på vinterdäck än och att det kan bli många olyckor. Vilket jag absolut inte hoppas på. Jag blir själv orolig för mina nära och kära, särskillt de som jag vet är ute och åker många mil idag. Min sambo pendlar ett par mil från och till jobbet dagligen. Min svärmor är i väg och hälsar på en bekant. Hoppas det går bra för dem, men de har i alla fall vinterdäck på.

Just nu skulle jag vilja gå ut i snöfallet och bara njuta, men det är en dålig ide då jag hjar blivit jätteförkyld. Jag får stanna inne och krypa under täcket och bara kolla ut på det istället.

Igår kollade jag på oliver och gänget, vilket var väldigt länge sedan jag såg. Och nu har jag fått den här låten på hjärnan.

Svenska versonen:

 

Engelska versionen:

 

 

Tror faktiskt att jag tycker bäst om den svenska versionen.. Hmm.. Som endel av er vet älskar jag disneys filmer.. Och jag brukar titta på dem när jag är sjuk. Vet inte vad jag ska titta på idag, men jag kommer nog på något.

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0