Trasig diskmaskin

Idag är jag ganska irriterad.
Jag är förklyld. IGEN! och våran nya diskmaskin. Har inte ens haft den ett halvår. Har gått sönder.
Precis när både sambon och jag har varit sjuka så vi inte orkat bry oss om disk. Och vi nu har ett berg av disk hemma i köket. Då är den trasig. Kan säga att jag blev otroligt ledsen och arg när det hände.
Nu får vi vänta och se när de kommer och ska laga den.

Undertiden får vi väl handdiska. Sambon tog första skiftet med att försöka få bort berget av disk igår. Han som börjar bli frisk igen. Jag satt och tittade på i mitt feberyrande tillstånd. Glad att jag hade en sambo som orkade kämpa med all ingrodd mat och alla muggar med rester efter honungsvatten.
Jag måste faktiskt säga att jag har en helt underbar sambo som tar hand om mig när jag är sjuk. Bäddar ner mig i sängen och står ut med alla kramar jag vill ha.

Jag är en sån där person som vill ha närhet och omtanke när jag är sjuk. Sitta och mysa. Kramas hålla handen. Vara så nära som möjligt. Och jag älskar när man fixar med mat åt mig eller bara kommer med lite choklad eller vad som hellst. Min sambo är totala motsattsen. Han vill bli lämnad ifred. Jag ska inte röra honom. Jag ska knappt prata med honom. Och jag vill självklart sköta om honom då. Något som inte uppskattas.

Tänk vad olika man kan vara.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0